måndag 10 november 2014

Ilia Tinted Lip Conditioner i Blossom Lady

Detta är en av mina HG-produkter till läpparna – kan inte förstå varför jag inte köpt fler färger.
Enligt Ilia själva är det en 85% ekologisk formula som ska återfukta läpparna med bland annat vitamin E och jojobaolja, samtidigt som den ger färg. Blossom Lady är en rosa neutral färg, typisk MLBB. Kostar £22 hos Naturisimo.


Förpackningen är ganska standard och färgen på stiftet stämmer väl överens med färgen den ger på läpparna. Läppstiftet lever verkligen upp till namnet conditioner - sååå otroooligt skön och återfuktande formula får en leta efter på ett så här pass "billigt" läppstift. Färgen är jättefin och diskret, även denna är ganska MLBB. Ilia har ett riktigt bra utbud av färger, jag är sugen på ett flertal.



Om jag ska försöka hitta något att kritisera är det att hållbarheten inte är superbra och att den inte håller under en måltid. Men, detta är inte heller något jag förväntar mig av produkten.




Betyg: 5 av 5! En favoritprodukt. Köpa igen? JA, i fler färger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar