tisdag 11 november 2014

Ilia Lipgloss i 'The Butterfly and I'

Jag är ett stort fan av Ilias läpprodukter. Men, det här läppglanset var faktiskt ett felköp! Jag hade tänkt köpa glosset i någon fin rosa kall färg (typ Peek a Boo eller Love Buzz) men råkade tydligen köpa The Butterfly and I istället. The Butterfly and I är en varm rosa lite persiko/korallfärg. Jag har redan läppglans i den här färgen och tycker inte riktigt det är min grej. Oavsett är själva formulan riktigt trevlig.
Enligt Ilia själva är läppglanset vårdande och skyddande. Det innehåller bland annat vitamin E, jojobaolja och koksolja. Priset är £20 hos bland annat Naturisimo.

Det här är ett väldigt skönt gloss rätt och slätt. Precis som Ilias andra läpprodukter gillar jag det mycket. Det är återfuktande, oklistrigt och fint. Färgen är diskret och passar bra till sommaren tycker jag. Dessutom snygg förpackning!



Det enda jag egentligen har att klaga på är att formulan känns något tunn. På grund av detta håller inte glosset länge och behöver återappliceras ofta. 


Betyg: 4 av 5. Eftersom färgen inte är min favorit! Köpa igen? Yes, i andra färger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar