torsdag 27 november 2014

Hudvård #1

Jag är sugen på att testa en massa hudvård. Jag har köpt mycket smink den senaste tiden men nu är det en del hudvårdsserier som väckt riktiga cravings för mig.

Dr Alkaitis
Jag använder redan två produkter ur Dr Alkaitis serie, Soothing Gel och Organic Night Cream. Jag har även provat ögonkrämen samt har prover (som inte använts ännu) på tvätten och dagkrämen. De saker jag har prövat gillar jag otroligt mycket. Mitt mål är att eventuellt testa hela serien men smakar det kostar det. Tur att testkit finns! Dr Alkaitis finns bland annat hos Being Content, dock fraktar inte brittiska webbshoppar längre deras förpackningar inom EU enligt ny EU-lag, men produkterna finns även på den svenska webbshoppen Naturkroppsvård.

Pai
Jag använder just nu Pais rengöring som jag är riktigt nöjd med, och har läst bra saker om andra produkter ur deras sortiment. En av mina närmsta vänner fick till och med Pais resekit i födelsedagspresent av mig, så plus i kanten för att mindre kit finns. Pai är nog bland den "billigare" hudvården på denna lilla lista... Finns hos bland annat Being Content och Naturisimo.

Aeos
Väääldigt nyfiken på denna serie också eftersom jag läst mycket positivt om den. Det finns även här ett testkit (plus för det!) dock har jag en känsla av att Aesops produkter bäst används på vintern? Jag har läst att de är otroligt återfuktande. Finns hos Being Content och Love Lula.


Yüli
Genuine Glow har hypat upp detta märke rejält, jag trodde inte jag kunde få tag på det tills jag upptäckte att det visst finns hos Amazingy. Dock verkar inte nåt provkit finnas men men... Väldigt sugen iallafall.


Aurelia Probiotic Skincare
Jag har testat Aurelias rengöring (bland annat använt som ansiktsmask på flyg, grymt bra för det ändamålet!) men inget annat. Jag har dock varit väldigt nyfiken på Aurelia under en längre tid. Jag tenderar att attraheras av hudvårdsmärken som har få produkter, för mig känns det på nåt sätt mer seriöst och eftertänksamt då. Med få produkter menar jag endast en produktlinje och inte flera olika. Finns hos Being Content.


MV Organic Skincare
Varumärke med en del intressanta produkter som betonar att de är lugnande. Lugnande är ett ord jag alltid gillar att se i hudvårdssammanhang. Jag prioriterar ändå inte att köpa just MV Organics, men kan tänka mig att testa någon gång. Finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar