tisdag 18 november 2014

Chanel Rouge Allure i 91 Seduisante

Chockerande, ett till rosa läppstift! Chanels läppstift signifierar sådan LYX för mig, älskar dem. Läppstiftet ska ha lång hållbarhet och en satinfinish som ska skydda läpparna.














































Färg nummer 91 Seduisante är en ganska diskret rosa som jag anser väldigt komplimenterande oavsett om en är blek eller brun. Sååå fin! Förpackningen är diskret och sjukt fin, även den känns lyxig.

Att stiftet har satinfinish håller jag inte med om, mitt exemplar är matt. Detta innebär tyvärr också att formulan är väldigt torr och inte ett dugg återfuktande. Under de kyliga månaderna brukar jag blanda ut läppstiftet med Dior Lip Glow (gjort på bilden ovan) för annars är det nästan omöjligt för mig att bära det, då det torkar upp när jag går utanför dörren. Med detta sagt krävs ordentligt återfuktade och peelade läppar för att resultatet ska bli fint, utan att torra partier ska framträda. Hållbarheten är bra om läpparna är återfuktade, annars tenderar stiftet att samlas i torra partier, inte så fint.



















Jag kommer inte ihåg var jag köpte mitt Rouge Allurestift men på Nordstrom kostar det 278kr (säkert betydligt dyrare i Sverige). Jag är rätt säker på att jag betalade mer, men tycker att det var värt priset.


Betyg: 4 av 5. Hade formulan varit mindre torr hade det varit en 5a. Färgen är ändå en favorit! Köpa igen? Jaa! Sugen på fler läppstift från Chanel men kanske snarare Rouge Allure Velvet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar