måndag 10 november 2014

Bare Minerals Flawless Definition Mascara

Den här mascaran fick jag ett prov på när jag beställde från Hudoteket. Till vardags använder jag just nu Neal's Yard Remedies Mascara och det är stor skillnad på dessa två. Även om jag har en favoritmascara (Kjaer Weis) kan jag inte låta bli att testa nya. Det kan finnas någon som är lite bättre!

Flawless Definition utlovar lyftning, längd, separation samt hållbarhet.
























Borsten är en stor gummiborste. Jag älskar gummiborstar, tycker alltid att jag får klart bäst resultat från sådana. Att gummiborsten smalnar av mot slutet innebär att den kommer åt de allra minsta fransarna i ögonvrån, plus för det.

Mascaran är lättjobbad och klumpar sig inte. Både längden, volymen och separationen den ger är dramatisk enligt mig. Den böjer upp ögonfransarna väldigt bra så fransböjare är helt onödigt. Ett annat plus är att en kan jobba med den en stund utan att den klumpar sig eller torkar.



















Nu till nackdelarna... Tyvärr håller mascaran INTE en hel dag. Efter ca 5-6 timmar har den smulat en hel del och visar även tendenser till att kladda på ögonlocken. Den är även väldigt svår att tvätta bort. På gott och ont föredrar jag mascaror som kan tvättas bort med endast vatten men den här kräver någon sorts sminkborttagning eller olja för att tvättas bort ordentligt. Jag tycker även att priset är en stor nackdel. 365kr får en punga ut hos svenska webbshoppar. Detta känns lite väl mycket för en mascara som inte ens håller en hel dag.



























Betyg: 3 av 5. Jättefin applikation men håller tyvärr inte hela vägen. Dessutom dyr. Köpa? Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar