måndag 23 juni 2014

Shea Terra Organics Argan Oil & Acacia Honey Facial Wash

Den första produkten jag köpte när jag kom till NYC var denna rengöringen. My Lucite Dreams, bland andra, har hypat den ordentligt så jag hade riktigt höga förväntningar.

Shea Terra Organics beskriver den som en mild rengöring som ska lösa upp smuts och fett utan att förstöra hudbarriären. Den innehåller bland annat raw acaciahonung och ekologisk arganolja.























































Förpackningen är av glas, vilket känns lyxigt men dock väldigt opraktiskt när en är på resande fot. Rengöringen är honungsfärgad och relativt rinnig, en pump räcker för att smörja in hela ansiktet.

Jag har följt instruktionerna och fuktat ansiktet innan jag smörjt på denna i cirkulerande rörelser. Även om jag rengjort två gånger har den dock inte tagit bort smink. Det har även varit svårt och omständligt att skölja bort själva rengöringen. Jag har sköljt ordentligt men ändå har handduken blivit gul när jag torkat mig.

För mig är en rengörings främsta användningsområde just att ta bort smink, därför har jag inte alls tyckt om att använda denna. Jag har fått upprepa tvätten 4-5 gånger för att den ska kunna ta bort mitt smink, som inte ens är tungt (endast mineralfoundation och lite bronzer, andra rengöringar tar bort detta lätt som en plätt...) Den löser inte upp sminket överhuvudtaget. Detta gör det till en riktigt odryg produkt och trots det låga priset på $16 är det inte värt det för mig.

Betyg: 1 av 5. Köpa igen? Nej. Alldeles för jobbigt att tvätta så många gånger för något produkten borde kunna utföra på två tvättar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar