lördag 28 juni 2014

Färg och Förändring deo!































Sedan i våras har jag använt Färg och Förändrings deodoranter, först Aprikosblom och nu Dagens början. De har funkat väldigt bra för mig, tycker jag har hållit mig fräsch minst en hel dag.

Deodoranterna innehåller bland annat alun-salt, eteriska oljor och havssalt. Just Dagens början luktar väldigt fräscht och gott! Som med alla aluminiumfria deos håller inte dessa mig svettfri. Jag svettas väldigt lätt men lukten elimineras. Nu när jag vant mig stör jag mig inte ens på att svettas. Det känns naturligt och det är ju trots allt kroppens sätt att kyla ned sig på.

Jag tänker inte betygsätta deon eftersom jag tror att just deodorant är väldigt individuellt angående vad som fungerar och inte. Denna funkar bra för mig och det är jag asglad för!

Just nu sitter jag och väntar på att gå ifrån lägenheten där vi bott i New York, och alldeles nyss märkte jag till min förskräckelse att jag faktiskt luktade svett efter att endast haft på mig en ren tröja och deodoranten i ca 2-3 timmar. Just den här gången tror jag dock att det har att göra med att jag haft maaasssor med separationsångest från min bf. Jag hanterar inte att säga hejdå för en liten tid (bara en månad...) särskilt bra och det har såklart medfört att massa gifter frigjorts i min kropp vilket jag tror kan uppenbara sig i att svetten inte luktar som den brukar. Jag får hoppas på en orosfri dag fram till att jag kan decka på flyget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar