torsdag 8 maj 2014

Tre tomma och en halvfull

De tre första produkterna nedan har tagit slut den senaste månaden. Den fjärde har jag slutat använda eftersom den inte passar min hy.


























A'kin Pure Radiance Rosehip Oil

Denna fina nyponfröolja har jag använt under de kalla och torra vintermånaderna. Den innehåller bland annat vitamin A, vitamin E och omega 3, 9 och 6. A'kins olja ska passa alla hudtyper och de rekommenderar att använda den under dag/nattkräm.

Oljan är röd/orangeaktig och glasflaskan kommer med en pipett i korken. Den doftar svagt av nypon.

Jag har använt oljan som dagolja enligt rekommendationerna under min dagkräm. Denna produkt har varit underbar att använda i vinter! Min känsliga problemhy har vårdats, mjukgjorts och knappt känts yttorr alls. En riktigt trevlig och dryg olja! Den har räckt i ca 3 månader för mig och kostar £16 för 23ml, riktigt bra pris tycker jag.

Betyg: 5 av 5! Köpa igen? Jaaa längtar nästan till kallare tider redan så jag får en anledning att använda denna.



Juice Beauty Refining Finishing Powder

Även denna produkt har jag använt under vintermånaderna. Jag upplever att foundation åker runt rätt mycket i mitt ansikte om jag inte har ett sättande puder, trots att min hy är åt det torrare hållet under vintern. Pudret ska ge intryck av mindre porer, rynkor och andra imperfektioner. Det ska även skydda huden från fria radikaler, solen samt kontrollera oljeproduktion.

Juice Beautys puder har fungerat bra som sättande puder. Det är transparent vilket är precis vad jag är ute efter i ett sättande puder. Jag har bara använt det över foundation så om det ger ett intryck av mindre porer kan jag inte uttala mig om. Allt som allt en helt ok produkt som gör vad den ska utan att ge ett kakigt intryck. Dock finns det billigare puder som är minst lika bra även om jag inte tycker att det var jättedyrt; £22 för 8g.

Betyg: 3,5 av 5. Köpa igen? Nej jag tror jag håller mig till billigare puder med samma kvalitet som detta.



Maria Åkerberg Serum C

Maria Åkerbergs C-vitaminserum beskrivs som ett återfuktande serum som ska vara inflammationshämmande, fungera som en after-sun samt bleka bruna fläckar vid långvarig användning. Det innehåller bland annat A och B-vitamin och rekommenderas till alla hudtyper.

Serumet kommer i en gulaktig gelform som doftar gott av apelsin. Förpackningen är bra, en pump räcker till hela ansiktet. Det känns även som att man får ut allt som finns i förpackningen, ingen produkt finns kvar som jag inte kan få ut.

Jag har fått så otroligt bra resultat från detta serum, så jag älskar det. Jag har använt det i perioder, och efter ca 2 veckor av nattlig användning av serumet har min hy mått bättre än vad den gjort av någon annan produkt. Även om jag inte tycker att det är särskilt återfuktande (väldigt återfuktande nattkräm rekommenderas ovanpå!) har det hållit allt annat den lovar. Den har jämnat ut min hudton väldigt bra, eftersom jag har känslig hy blir jag lätt röd men detta har blivit så mycket bättre av serumet. Något jag verkligen uppskattar det för är att min knottriga hy blivit myyycket slätare. Finnar har jag fått i samma takt som vanligt, men just dessa små knottror jag stör mig så mycket på försvinner något efter långvarig användning av serumet.

Priset är riktigt bra också. 219kr för 30ml hos Skincity och jag upplever definitivt serumet som drygt.

Betyg: 5 av 5! En favorit! Köpa igen? Ja, till vintern tänker jag börja använda detta serum igen då C-vitamin kan göra huden lite solkänslig.




Cicamed Serum C

Jag ville testa detta serum efter att ha läst mycket gott om det, i hopp om att det skulle ha samma effekt som serumet från Maria Åkerberg men vara något mer återfuktande. Serumet beskrivs som kraftfullt, återfuktande och rikt på naturliga antioxidanter. Det ska ge skydd mot fria radikaler och innehåller bland annat trollhassel, grönt te och aloe vera.

Detta serum är likt Maria Åkerbergserumet i konsistens och färg. Om något är det lite tunnare. Det doftar gott och känns relativt återfuktande. Jag måste fortfarande ha nattkräm över det men det är möjligt att serumet räcker för att återfukta fetare hudtyper.

Tyvärr hade detta serum inte alls samma effekter för mig som Maria Åkerbergs serum. Jag har använt det i ca 4 veckor men några effekter har uteblivit helt. Min hy återgick till knottrig och tråkig, hudtonen höll sig inte lika jämn som innan och jag har om något fått mer finnar (det behöver dock inte bero på serumet). Jag har bytt tillbaka till Maria Åkerberg Serum C för att använda upp det allra sista i den förpackningen.

Just nu kostar det 315kr hos Skincity. Jag köpte det dock för 449 kr på samma ställe. Dyrt och ej fungerande - för mig.

Betyg: 2 av 5. En tvåa för att det trots allt återfuktade huden något. Tyvärr verkar inte den sortens C-vitamin som finns i detta serum fungera för min hy.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar