tisdag 8 april 2014

Tata Harper Refreshing Cleanser

I januari fick jag en knäpp och köpte denna omotiverat dyra rengöring. Jag vet inte varför eftersom jag inte brukar lyxa till det med just rengöringar utan nöjer mig med en som gör jobbet. Men, testar man inte kan man inte veta om de är värda priset!

Tata Harpers Refreshing Cleanser är formulerad för känslig hy och innehåller bland annat fransk rosa lera, mineraler och extrakt av granatäpple. Den ska rengöra utan att torka ut och milt exfoliera huden.

















































Den kommer i en tung, lyxig glasförpackning som är riktigt snygg. Det är dock ingen förpackning som är smidig att ta med sig på resa om man säger så. Pumpen fungerar bra. En pump räcker på morgonen men vill man tvätta bort smink krävs det minst två.
















Ut ur förpackningen kommer en rosa kräm som doftar gott utav frukt. Även om den hittills andas lyx är jag inte vidare imponerad av resultatet. När jag har smink masserar jag runt denna rengöring i ansiktet i 1-2 minuter. Två pumpar, ibland tre (på bilden syns en pump..). TROTS detta tvättar den inte bort allt smink. Dessutom känns det oekonomiskt att använda så mycket produkt. Den milda exfolieringen märker jag inte av överhuvudtaget, även om jag har känslig hy.

Refreshing Cleanser lämnar iallafall huden väldigt "neutral", det vill säga den torkar inte ut men lämnar inte heller efter sig någon hinna. För ett pris på £60 (över 600kr...!) duger inte det. För mig ska en så dyr rengöring vara fantastisk, minst! Det känns som att man betalar mycket för förpackningen och får med en produkt som inte är särskilt bra...

Betyg: 2 av 5. Den är en OKEJ rengöring, om man ignorerar priset. Tar jag in priset i beräkningen blir den rent ut sagt dålig. Köpa igen? Noooope.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar