fredag 28 mars 2014

May Lindstrom The Problem Solver

Jag har nyligen använt upp min första förpackning av May Lindstroms mask the Problem Solver. En av mina favoriter! Masken ska motverka finnar, minska porer och läka inflammerad hud. Den är 100% ekologisk, vegansk och innehåller bland annat rhassoul lera, kakao, havssalt och vitamin C.

Man känner doften av ett antal kryddor när man öppnar den tunga förpackningen. Det jag kan urskilja mest är kanel. Det gråa pulvret doftar faktiskt så starkt att jag börjar nysa och hosta lite, så inget man kanske ska sätta näsan nära. Blandar man 1 tsk pulver med ca 1tsk vatten (jag brukar ta lite mindre) får man en svart gegga med mousseliknande konsistens som man sedan brer på ansiktet. Masken sticker lite i huden, vilket ska vara normalt och inget att oroa sig för. Jag som har känslig och inflammerad hy har inte blivit märkvärdigt röd eller irriterad av den.

Den ska sitta på i ca 45 minuter, något som kan vara liite jobbigt då den stelnar och smular ganska snabbt. Men men, den gör sitt jobb! Dagen efter jag använt masken vaknar jag alltid upp med en ny finne, dock känns det som att den endast uppkommit av en utrensning snarare än något annat. Använder jag den frekvent (ca 2 gånger i veckan, en gång blandat med vatten och en gång med honung) blir mina porer osynliga och min acne minskar anmärkningsvärt!

Så, äntligen en produkt som verkligen fungerar! Priset är saftigt, 749kr för 250 ml. Masken är dock dryg och för mig värd varenda krona. Finns på Alice&White.

Betyg: 5 av 5! Köpa igen? Garanterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar