tisdag 25 mars 2014

Lavera Natural Liquid Foundation

Denna foundation köpte jag efter att ha fått ett prov på den, som jag gillade otroligt mycket. Jag var också nyfiken efter att Lisa Eldridge haft med den i sin naturlig makeup-video. Det har varit lite fram och tillbaka. Jag tyckte först mycket om den, sen inte alls, för att nu gått tillbaka till att gilla den igen. Laveras Natural Liquid foundation är gjord på mineraler och blomliposomer (?), ska ge lätt till medium täckning och en fin lyster till hyn. Innehåller bland annat arganolja och vitamin A, C, och E. Ska passa alla hudtyper.























































Den kommer i en plastförpackning med pump. Jag tycker både förpackningen och pumpen fungerar bra, inte den snyggaste förpackningen jag sett men för mig spelar det inte så stor roll. Den väger inte mycket vilket är bra när den ska tas med någonstans. Pumpen funkar, en hel pump är väldigt mycket foundation så jag använder ca 1/2 pump till hela ansiktet.




























Färgen jag har är den ljusaste, 01 Porcelain. På min hand ser den rätt gul ut, men i ansiktet fungerar den bra och smälter ihop bra med min egna hudfärg även om jag är mer neutral än gul. Det här är en väldigt dryg foundation, en liten klick räcker långt!






I början applicerade jag denna med min expert face brush MEN resultatet blev inte fint alls. Den la sig ojämnt och i porer. Det här är en av de få foundations jag föredrar att applicera med fingrarna för att riktigt massera in den i huden. Då smälter den in hur fint som helst och lägger sig inte i någon por så lång ögat når.

Jag har rätt mycket blemmor nu, vilket beror på den där tiden på månaden så det är inget jag gråter blod över. Bra att testa foundations när man har endel finnar, då sätts dom på prov. Jag vet dock inte vad som händer för så fort jag laddar upp mina bilder här på bloggen blir de så otroligt soft focus att min hy ser myyyycket finare ut än vad den egentligen är... Bilderna görs inte rättvisa, min hy är INTE så fin som den ser ut! Jag har försökt att lägga på unsharpmask och allt möjligt, men det är något med bloggers uppladdning som förskönar mina bilder... hmm...

Jag ska även nämna att under ögonen har jag W3ll Peoples Narcissist Foundation, som jag KOMMER skriva en recension på snart! Men för de som är nyfikna kan ni iallafall se hur den täcker mörka områden.

Laveras foundation är återfuktande och känns hudvårdande. Den är lätt och känns knappt på huden vilket jag gillar riktigt mycket. Den har ok täckning, går att bygga upp till medel. Den täcker röda partier jättefint men finnar... Njaa knappt någonting men det är ingenting man egentligen ska förvänta sig av en foundation tycker jag. Finishen är återfuktad, lystrig men absolut inte glansig. Bara naturlig och fin. Den har en distinkt lukt, lite blommig och naturlig. Jag stör mig inte på den, men för de som föredrar doftfria produkter är det bra att veta.

Det jag gillar mest med den är produkten är hur naturlig den ser ut. Jag tycker inte att jag ser så sminkad ut, och även om jag går jättenära spegeln och kollar på mitt ansikte syns det inte att foundation ligger på huden. När jag applicerade den med expert face brush blev resultatet tvärt om, den syntes jättemycket, i dagsljus såg jag inte klok ut! Priset är också väääldigt bra, £13 för 30ml hos Naturisimo. Den är som sagt dryg och blir därför mycket mycket prisvärd.
























































Här en bild med lite bronzer, concealer och övrigt smink.

Betyg: 5 av 5! Priset kombinerat med kvalitén gör detta till en favoritprodukt hos mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar