lördag 1 mars 2014

Chiagröt!

Såååhääär glammig ser min chiagröt ut in-the-making:






















































Allt man behöver är:

1 plastburk med lock
0,5 dl chiafrön
2 dl av valfri mjölk (eller tydligen juice för den delen!)
Jag brukar ta havremjölk för det har jag hemma!
Lite vaniljpulver.
Lite kanel.
Lite kardemumma.

Blanda och skaka. Låt stå över natten och nästa dag, voooila! Extremt nyttig frukost.


Jag har haft lågt blodtryck senaste dagarna, kanske beror det på järnbrist? Tänkte hur som helst trycka i mig lite extra järn och när jag hittade en gammal full chiafröförpackning i skafferiet var det perfekt! Jag är en riktig periodare när det kommer till mat, endera käkar jag (ekologiskt!) chips och godis hela tiden eller så har jag en period av raw/nyttig mat/detox. Därför har jag diverse superfoods och rawfoods i skafferiet som jag nu har bestämt mig för att äta upp en gång för alla. Chiagröt känns som en bra mjukstart och dessutom är jag trött på precis allt annat jag brukar äta till frukost.

Nästa steg är att börja göra min egen mandel/havremjölk, som jag trots allt velat göra länge. Måste bara få tummen ur och inhandla en nötmjölkspåse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar