måndag 24 mars 2014

Aubrey Organics Volumizing Shampoo & Volumizing Conditioner, Camomille Luxurious

Det här blir en liten dubbelrecension av dessa  produkter. Bra att veta är att jag använt dem samtidigt, resultatet kanske inte blir lika bra om de används var för sig.























































Dessa produkter köpte jag för flera månader sedan  och de har nyss tagit slut.  Jag är jätteledsen över att de är slut för detta har passat mitt hår utmärkt!

Även om flaskan inte ser mycket ut för världen innehåller den ett ganska rinnigt och härligt kamomilldoftande schampo. Jag hade ingen aning om att jag tyckte om kamomilldoft så  mycket, men tydligen gör jag det för jag kan inte få nog av doften på detta schampo och balsam. Doften är inte stark, utan mild och lugnande. Den sitter kvar i håret i ca 2 dagar (på mig iallafall).

Schampot rengör väldigt bra, jag schamponerar två gånger som vanligt. Jag har inte behövt tvätta håret särskilt ofta alls sen jag började använda denna. 2 gånger i veckan räcker, dock har jag ibland tvättat det oftare pga träning. Mitt hår blir lite trassligt som vanligt, men det är ingenting som inte balsamet kan hantera. 

Balsamet är ganska tjockt och har samma goda doft som schampot. Det räcker med att applicera det på håret och genast skölja ur för att det ska reda ut håret, samtidigt som det blir silkeslent. Jag har provat att ha i balsamet lite längre, vilket funkar bra det med. Effekten av balsamet blir dock liiite tyngre då, så passar antagligen de med torrt hår bättre. 

Det bästa med de här två är att de håller vad de lovar! Inget platt och tråkigt hår så långt ögat når när jag duschat. Mitt hår har fått fin volym, samma dag som tvätt men även dagen efter. 

Dessa är riktiga guldkorn, dryga, billiga ($9 för schampot, $12 för balsamet) och doftar dessutom underbart. Mitt hår har haft en glans och lagt sig så fint sen jag använt dessa. Finns på iHerb.

Betyg: 5 av 5! Två favoriter som jag definitivt kommer att köpa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar