torsdag 27 februari 2014

Recension av tre produkter som just nu ingår i min hudrutin


































Lavera Basis Sensitive Cleansing Milk
Jag älskar denna sköna rengöringsmjölk! Makeupremover och cleansing milk i en och samma produkt. Jag kan väl inte direkt se skillnaden bland dessa, och jag använder ändå alltid olja för att ta bort smink. Men rengöringsmjölk fungerar den ypperligt som!

Luktar gott och är dryg. Den tar bort smink sådär (precis som med alla rengöringsmjölkar för mig...) men tvättar man två gånger och smörjer runt den ett bra tag båda gångerna så funkar det. Jag använder den trots det alltid på morgonen och en mer rengörande cleanser på kvällen.

Den är mild, lämnar huden återfuktad men utan en hinna. Den gör vad den ska helt enkelt. För £7,45 är den dessutom mycket prisvärd. Den är ganska dryg, har räckt ett bra tag för mig och är ännu inte slut. Detta är min favorit!

Betyg: 5 av 5! Köpa igen? Absolut!



Weleda Almond Soothing Skin Cream
Denna har jag använt som dagcreme, och även denna är en favorit. Innehåller bland annat mandelolja, bivax, glycerin och mjölksyra (vilket gillas mycket!) och funkar jättebra. Beroende på vad man har under ger den en fin satinmatt men väl återfuktad finish.

Det här är en dagcreme jag känner är så pass neutral - endast återfuktande - att jag kan använda den med i princip vilket serum som helst under.

Ganska dryg men förpackningen suger. Jag gillar som sagt inte metalltuber. Trots det bra pris, £11,27, så riktigt prisvärd!

Betyg: 4,5 av 5. Köpa igen? Ja absolut någon gång, men inte den här gången. Nu har jag köpt Laveras Basiskräm istället eftersom jag gillade rengöringsmjölken i samma serie så pass mycket.




Living Nature Manuka Honey Gel
Detta är en gel innehållandes manukaolja, manukahonung och inte så jättemycket mer. Lite teatreeolja och vitamin E finns i också vet jag. Ska användas på sår och hudirritation, jag har testat den som en punktbehandling för finnar.

Först och främst så är jag inte jätteförtjust i gelbaserade krämer. Jag tycker att de alltid utan undantag torkar stelt, vilket känns obehagligt. Trots detta fungerar den här, vilket ju är det viktigaste. Jag punktbehandlar finnar efter nattkrämen och när jag vaknar upp på morgonen är mycket av rodnaden på och runt finnen borta, och huden har läkt ihop mer än om jag inte använt gelen. Den lugnar absolut huden och för mig gör den stor nytta.

£20 för 50ml. Eftersom den är i gelform är den väääldigt dryg, så jag skulle definitivt säga prisvärd.

Betyg: 4 av 5. Köpa igen? Jaa det kan jag tänka mig. Dock testar jag mig ju igenom så många punktbehandlingar för finnar som möjligt för att hitta den där one and true finn-elimineraren.


Samtliga produkter är inköpta på Naturisimo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar