söndag 12 januari 2014

Weleda Almond Cleansing Lotion

Den här produkten har jag inte ens en bild på, för den tog slut på ca 2 veckor...

Den kommer i en tub på 75 ml för ca 80-90kr. En jättetrevlig rengöring som tyvärr har så stora minus att jag inte kommer köpa den igen.

För det första är den jätteskön och passar bra för känslig hy. Lämnar inte efter sig någon hinna men huden känns skönt återfuktad. För att den ska ta bort smink (så som med nästan alla rengöringslotions/mjölkar) är dubbel tvätt nödvändig. Men eftersom den inte är vidare dryg gör detta att den tar slut extremt fort. Jag tror inte ens att den räckte i 2 veckor för mig...

Förpackningen är ett annat stort minus. Den kommer i en liten tub av mjuk metall, om ni fattar vad jag menar? När man ska klämma ut det sista blir tuben otroligt kantig och otrevlig. Detta gör det i princip omöjligt att faktiskt få ut och kunna använda den sista produkten i förpackningen vilket innebär slöseri med både pengar och produkt. Jag som tänkte att den var asbillig när jag köpte den... Priset blir ju tyvärr inte så billigt men tanke på hur snabbt den tar slut.

Betyg: 2 av 5. Själva produkten är bra men förpackningen och hur odryg den är gör att jag inte köper igen. För de som är ute efter en mild rengöringslotion kan jag varmt rekommendera Laveras istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar