fredag 24 januari 2014

Real Purity Deodorant

När min hemmagjorda deo tog slut köpte jag en som jag läst mycket bra om. Har prövat den i ca 2 veckor och den funkar sådär.






























Real Puritys deo innehåller bland annat glycerin, aloe, eterisk olja av grapefrukt, lavendel och vitamin E. Det är en roll on i "krämform" alltså inte en helt tunn vätska utan mer krämig. När den rollas på luktar den rätt naturligt och örtigt men jag gillar doften, den är rätt fräsch! Det tar ett tag för deon att torka men inte jobbigt lång tid liksom.

Den här deodoranten håller en arbetsdag om man inte svettas mycket. Någon gång när jag varit stressad till skolan stank det efter bara några timmar när jag kom hem! Men även om man inte svettas mycket är det nödvändigt (för mig iallafall...) att på kvällen tvätta sig under armarna och återapplicera.

Något jag märkt med denna deo som jag INTE gillar är att svettlukt sätter sig i kläderna. Jag kan komma hem, ta av mig tröjan, lukta under armarna och tänka "nice, det luktar ingenting!". Sen luktar jag i armhålorna på tröjan jag haft på mig och där stinker det svett! Den är lurig på det sättet. Detta gör att jag absolut inte litar på deon till 100%, skulle säga att den är väldigt ojämn.

Igår duschade jag t.ex. runt 17-tiden, sen åkte jag hem till min bf och sov här. Svettades ingenting vad jag märkte. Nyss när jag luktade på tröjan jag haft på mig tyckte jag mig kunna ana begynnande svettdoft. Deon har alltså inte hållit 24 timmar och då har jag INTE svettats sen igår (jag har känt nada fukt i armhålorna!).

Priset är dock bra ca 70-80kr för 89ml. Den irriterar inte heller mina armhålor även om jag nyligen rakat mig.

Betyg: 3 av 5. Skulle kalla den ok, men går inte riktigt att lita på och jag kommer inte att köpa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar