fredag 17 januari 2014

Rahua Voluminous Schampo

Ett schampo jag såg fram emot att prova men som tyvärr inte blev någon favorit i min bok...
















































Det första jag märkte när jag började använda det här var att jag behövde relativt mycket till mitt hår. Inte så nice. Sedan har jag schamponerat dubbelt som vanligt men håret har inte känts rent. Det har i själva verket blivit riktigt fett redan andra dagen och redan första dagen var det fett vid öronen.

Doften är naturlig men har på mig inte stannat kvar i håret alls. Flaskan är snygg och bra däremot! Jag hade så höga förväntningar på den här produkten efter att ha läst recensioner samt pga det höga priset (£27) så jag blev jättebesviken. Det ska ge volym men gav inte mitt hår någon volym alls, det blev snarare plattare och tråkigare eftersom det blev fett så snabbt.

Jag har varit så missnöjd med alla ekologiska schampon jag provat att jag ska hålla mig till extremt naturliga produkter från och med nu. Typ aleppotvå, Black soap och kaolinlera. Kanske funkar nåt av det?

Betyg: 2 av 5. Nej detta var inte bra. Gjorde inget av vad som lovades och jag fick tvätta håret oftare. Synd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar