söndag 19 januari 2014

naturlig grej som inte funkar...

En sak jag var sjukt entusiastisk för innan var såpanötter. Man kan ju använda dem till i princip ALLT (enligt hemsidorna som säljer dem)! Så jag köpte ett paket och tänkte nu har jag tvättmedel, diskmedel, allrengöring. Perfekt!

Men fungerar såpanötter? Eeeeh NEJ!

Tvätten blir inte ren. Min tvätt är väl inte superhårt smutsad men fläckar (som väl är en stor anledning till att man ens använder tvättmedel/såpanötter?) går inte bort. Jag tänkte aja, då kan jag väl prova att stoppa såpanötterna i diskmaskinen som det tipsas om. Blev disken ren...? NOPE. Nu har jag gett upp på de här jävla nötterna. De var inte dyra men funkar det inte (vilket det absolut inte gör...) är det så ovärt iallafall. Synd!

Tummen ner för falsk marknadsföring av såpanötter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar