fredag 17 januari 2014

Kjaer Weiss Maskara

Världens bästa ekologiska maskara!

Kjaer Weiss maskara är 99,8% ekologisk, ska inte kladda och ska förlänga och definiera.

































Jag blev kär i denna maskara sedan första gången jag använde den. Jag har innan provat Lotus Organic Mascara som jag gillade förutom att min torkade snabbt och kladdade av sig på ögonlocken.

Kjaer Weiss har en gummiborste vilket jag ä l s k a r. Förpackningen är liten och behändig (och snygg!). Den är lättjobbad men vill jag ha mer dramatiska fransar får jag jobba en stund med den. Detta är standardresultat:














Den ger lite mer volym än läng och trots att jag föredrar längd gör det inte något. Jag ser enkelt förbi detta då det inte finns en chans att denna maskara kladdar av sig på ögonlocket eller fäller. Min tub är närmare 2 månader gammal nu men inte en smula har den fällt ännu. Den är superenkel att tvätta bort, jag använder solrosolja eller mandelolja för att ta bort ögonsmink men tvivlar inte på att ljummet vatten funkar minst lika bra.

Det enda som jag möjligtvis saknar om jag jämför med Lotus maskara är att den separerar och förlänger mer vilket jag gillar. Kanske funkar Lotusborsten med Kjaer Weissmaskaran...?






Priset är rätt saftigt, £32. Men sedan går det att köpa refill för £19 så man betalar mycket första gången för att sedan få det billigare. Helt ok för mig! Särskilt eftersom Kjaer Weiss är ett sådant märke jag är så svag för så att lägga pengar på smink därifrån känns knappt det minsta...



Betyg: 5 av 5! Yay! En riktig favvoprodukt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar