måndag 30 december 2013

Desert Essence Coconut Schampo































































Det här schampot är ganska standard. Jag har för mig jag har läst att INCI inte är helt ren men för priset ($6 för 237ml....!) ignorerade jag det för den här gången.

Jag hade tyckt schampot var helt ok om det inte hade varit för doften. Jag är ett fan av både kokosdoft och fruktiga/söta dofter. Men den här är FÖR mycket. Den luktar otroligt sötsliskig kokosnöt, på gränsen till att det inte ens doftar kokos för att det är så sött. Tycker till och med att Fenjaldeon jag använde när jag var 12 luktar godare. Doften sitter kvar i håret i flera dagar så gillar man inte den är inte schampot någon höjdare.

Annars rengjorde det håret helt ok, även om mitt hår blev extra trassligt av det. Lite för platt och tråkigt blev det också.

Betyg: 2 av 5. Det blir inget omköp av det här schampot trots det billiga priset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar