måndag 30 december 2013

Acure Organics Argan Stem Cell Conditioner

Ännu ett ok balsam... När ska jag hitta det perfekta?































































Detta balsam är för alla hårtyper MEN även det är för tungt för mitt hår.

Förpackningen är inte 100% då balsamets konsistens är rätt rinnig, så man tenderar att få för mycket produkt i handen. En förpacking med öppningen uppåt hade varit bra! Även detta balsam gör mitt hår fett oavsett om jag låter det sitta i några minuter eller sköljer ur det direkt. Något bättre blir det som balsamet sköljs ur på en gång.

Det som är bra med den här produkten är att likt Aubreybalsamet jag provade, reder den ut håret och gör det slätt och lent DIREKT det kommer i kontakt. För mig är den egenskapen nödvändig eftersom mitt hår utan undantag blir supertrassligt när jag tvättar med ekologiska schampon. Den doftar verkligen citrongräs men doften sitter inte i superlänge, bara första dagen efter tvätt.

Ganska drygt och riktigt prisvärt (typ $9 för 235ml), doften är god och den gör vad den ska. Tyvärr lite FÖR bra, passar säkert torrare och slitnare hårtyper än min. Skulle ändå kunna köpa igen och inte använda så ofta.

Betyg: 3,5 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar