fredag 1 november 2013

Aubrey Organics Honeysuckle & Rose Conditioner





































Det här är Aubrey Organics balsam för torrt och sprött hår. Jag trodde jag hade relativt torrt och sprött hår men har nog ändra mig till fint och tunt för denna gjorde mitt hår fett! Jag ska inte gå händelserna i förväg.

Ut ur den oglamorösa (jaa jag är en sucker för fina flaskor i duschen...) förpackningen kommer ett tjockt, vitt och krämigt balsam. I början använde jag det som ett vanligt balsam men OJ vad fett mitt hår blev då. Direkt det torkat såg det ut som att jag doppat längderna i smör.

Efter att jag använt upp ca halva flaskan aktiverade jag hjärncellerna och prövade att ha i balsamet i håret men inte låta det sitta kvar alls, utan skölja ur det DIREKT. Det visade sig funka alldeles utmärkt, då balsamet fortfarande redde ut och gjorde håret lent medan det inte blev lika fett (men ändå lite). Med det sagt är det här balsamet ÄNDÅ något tungt för min hårtyp. Det skulle funka som något extra en gång i veckan, men inte vid varje tvätt.

Det som jag verkligen gillar med balsamet är att det har en sådan utredande effekt på håret. Inga ekologiska balsam jag prövat hittills har haft det, vilket är jättetråkigt då mitt hår blir trassligt när jag schamponerar det. Man känner skillnad på håret före och efter, det blir lent och fint. Jag gillar också att det reder ut håret så fort det kommer i kontakt med det, produkten behöver inte ens sitta i för att verka. Stort plus för det!

Det luktar sött av honung och ros, doften sitter kvar i håret rätt länge. Ingen äcklig doft, men ändå inte min favorit...

Alla minus kan man dock ignorera på grund av det VÄLDIGT överkomliga $9.29 för denna stora flaska på 325ml, som lätt räcker i några månader då produkten är dryg.

Betyg: 3 av 5. Tyvärr var balsamet för tungt för mitt hår och doften var inte min favorit men det överkomliga priset gör mig sjukt nyfiken på Aubrey Organics andra schampon och balsam. Både Volumizing Conditioner och Hydrating Conditioner (båda för normalt hår!) står på min önskelista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar