tisdag 19 november 2013

Antonia Burrell Pure Therapy Facial Serum

Min första testade produkt från Antonia Burrell, som jag varit så nyfiken på.














































Jag har använt detta serum varje morgon i en och en halv månads tid. Det beskrivs lite som en räddare i nöden för problemhy, så jag hade rätt höga förväntningar. Uppfylldes dom? Njaa jo till viss del. Kan inte säga att den gjort under för mina finnar även om mina KNOTTROR jag stör mig så mycket på försvunnit på sistone. Kan ju bero på vad som helst, tror tyvärr inte det är ABserumet dock.

Serumet består av 21 växtextrakt och massa olika oljor. Konsistensen är som en rinnig, gul olja. Det första som slår en är den väldigt starka doften. Kan inte pinpointa VAD det doftar men starkt luktar det iallafall! Jag har vant mig vid doften och den stör inte mig. Däremot reagerade min syrra när jag var nysminkad och vi kramades, hon tyckte mitt ansikte stank.

Hur som helst, vad serumet ÄR en räddare i nöden för är torr hy! Det har varit underbart att smörja in sig med serumet under dagkrämen, det har en lugnande effekt på huden och får den att se friskare ut. Jag tycker sminket ser så mycket bättre ut sen jag började använda Pure Therapy varje morgon.

Tyvärr är flaskan efter 1,5 månads användning (och då bara 1 gång om dagen!) helt slut vilket är jättesynd. Jag kommer verkligen sakna att smörja in mig med detta serum varje morgon. Min hy har inte känts det minsta torr trots kyliga morgnar, vilket jag ger serumet äran för.

Men för £59 (dryga 630kr) ska inte ett serum ta slut så snabbt. Åtminstone 2 månader ska det räcka för att det ska vara värt det för mig.

Betyg: 4 av 5. Jag kan tänka mig att köpa det igen någon gång, men för det priset finns det andra serum jag vill pröva som har potential att vara lika bra och räcka längre (hej May Lindstrom the Youth Dew!)

Kommer jag testa andra produkter från Antonia Burrell? Njaa, visst kan det hända men jag tror faktiskt inte det. Det känns som att May Lindstrom och Antonia Burrell erbjuder ungefär samma produkter i ungefär samma (dyra) prisklass men May Lindstrom är snäppet bättre. Är hennes produkter drygare (tänker på The Problem Solver t.ex., ASDRYG) vinner hon enkelt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar