tisdag 1 oktober 2013

Nytt in































Detta är denna månadens inköp av produkter från naturisimo.

1. Antonia Burrell Pure Therapy Facial Oil Serum. Innehåller massor av olika oljor och plantextrakt. Inte en enda ingrediens som är dum. Har bara provat en gång imorse och ett första utlåtande är: stark doft. Endast 1 pump behövs, väldigt återfuktande.

2. Living Nature Manuka Honey Gel. Innehåller bara vatten, manukahonung, manukaolja, flaxgele, tea tree olja och vitamin E. Äcklig doft men bra ingredienser att ha på infekterad hy (finnar!!!).

3. Kae Repairing Night Balm. 100% naturlig och 64,9% ekologisk. Otrooooligt skön på huden med en god doft.

4. JMO Hair Pomade. För att krama upp lockarna i blött hår. Inte prövat!

På köpet fick jag tester på Dr Hauschkas duschkrämer. Jag är inget jättestort Dr Hausckafan (för dyrt för vad man får enligt mig) men gratis säger man knappast nej till.

Nu ska jag käka lite knäckebröd (att dra ner på mjölkprodukterna är ok för mig, men mitt knäckebröd med ost måste jag ha kvar...!) och sen göra egen kokosmjölk! Yep, varför köpa ekologisk kokosmjölk när man bara kan göra egen! Det ska sedan bli till en finfin linsgryta. Linsgryta är min favorit för billig nyttig mat, finns många varianter också! Jag har undvikit kött i några dagar och tänkte faktiskt fortsätta på det spåret den här veckan, det kan vara bra att ge tarmsystemet en paus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar