torsdag 17 oktober 2013

grön smoothie update

I stort sett varje dag i några veckor nu har jag druckit 1-2 glas grön smoothie. Tycker det är sååå gott, inget problem med smaken eller konsistensen överhuvudtaget. Tills idag. Sist jag handlade tänkte jag nämligen vara lite äventyrlig och röra mig bort från min hederliga spenat och romansallad. Till grönkålen som jag hört sååå mycket bra om. Big mistake. För det första hade min mixer problem att mixa söner grönkålen. Den blev till små bitar men bitarna var ändå för stora, de kändes liksom i munnen och smoothien blev alldeles för tjock. Sen smaken... Jag höll på att spy. Huuur kan det vara så stor skillnad på 200g spenat och 200g grönkål!? Aldrig mer grönkål. En hel tillbringare står i kylen som åker rakt i papperskorgen. Jag klarade inte ens ett helt glas av skiten. USCH.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar