söndag 27 oktober 2013

Garden of Wisom Mild'n'Clean Cleanser

Jag tänker tyvärr inte lägga till någon bild till denna recension, eftersom den stora flaskan jag har av produkten blivit något sliten och inte ser så fräsch ut längre.

Iallafall, en ganska bra rengöring som jag använt ett bra tag. En stor flaska (16oz?) räcker sjuukt länge. Rengöringen är gelliknande, gul och luktar apelsin. För att ta bort smink är det ett måste att tvätta 2 gånger och mest effektiv rengöring får man om man låter den sitta en stund på innan man sköljer bort. Jag skulle kalla denna cleanser helt ok. Den är inget speciellt och förbättrar inte min rengöringsritual direkt då jag föredrar krämigare rengöringar. Men, den gör sitt jobb och luktar gott. En finare förpackning hade såklart hjälpt till men med tanke på priset accepterar jag den stora vita medicinska flaskan. $33 för en produkt som räcker superlänge - är du student eller vill vara snål är det som hittat.

Betyg: 3 av 5.

För varje ny rengöring jag testar saknar jag Maria Åkerbergs Cleansing mer och mer, även om jag inte gav den toppbetyg. Jakten på en Holy Grail cleanser fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar