måndag 9 september 2013

Skolstart

Inte hinner man skriva så mycket om produkter när först skolan börjar och man sen får halsfluss... Har dessutom kraftig PMS då min hy har gjort uppror (igen) med små finnar, stora finnar, känslig, torr och röd. Detta händer inte ofta så jag har ingen SOSkräm och alla som brukar funka fungerar inte nu. Har bara bantat ner rutinen rejält och den närmsta tiden ser den ut såhär:

Tvätt: African Black Soap.
Toner: Äppelcidervinäger.
Väteperoxid på finnar.
Blandning av jojoba och en droppe tea tree på finnar (vilket typ är överallt)
Återfuktning: Jojobaolja.
Eventuell punktbehandling för snabbare läkning av finnar: GoW Neemcream.

2 gånger i veckan krossade aspirintabletter blandade med honung som mask i 20 minuter. Det här ska göras tills huden är återställd.

Som alltid när jag får ett stort breakout börjar jag kika på produkter att köpa... Min nattkräm är ändå slut hehe... Jag har ett bra tag varit riktigt nyfiken på Living Natures produkter. Ett Ny Zeeländskt märke som baserar sina produkter på manukahonung (som jag älskar). Vill pröva Deep Cleansing Mask, Manuka Honey Gel och Hydrating Mist. Sen har jag kikat rätt mycket på Kaes Repairing Night Balm som jag tror kan passa min hy bra när vi går mot kallare tider. Kaes Repairing Night Serum har väl också varit på tapeten men då det i stort sett bara innehåller arganolja, solrosolja och lavenderolja kan jag lika gärna tillverka något liknande själv. S5s Purity Serum är också intressant men jag tvekar då andra ingrediensen är parfym...































Jag och Alfons hälsar från sjukstugan! Idag SKA jag skriva ordentligt om några saker jag använde i Turkiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar