onsdag 11 september 2013

Coola Organic Suncare Sport SPF 30 Pina Colada Spray

Den här underbara solsprayen köpte jag från Skinlife. Är inte alls nöjd med Skinlife då leveranstiden var väldigt lång och jag inte fick svar när jag mailade dem för att fråga när man kunde förvänta sig att få det man köpt. Till slut blev mina mail rätt arga, men vad förväntar de sig när de har både telefonnr (där ingen svarar) och mail för frågor på sin hemsida, sen när man mailar med frågor så svarar de inte!? Riktigt dåligt.










































Solsprayen innehåller 97% ekologiska ingredienser, inga nanopartiklar och är vattenresistent i 40 minuter. Innehåller även bl.a. gurka, alg, jordgubbsextrakt och hallonolja.

Sprayfunktionen är fantastiskt bra, man behöver bara spraya över områdena man vill täcka (överallt för mig alltså) och behöver inte smörja ut den vidare efter det. Min bf köpte Apolosophys SPF 30 spray och den var sååååå dålig i jämförelse. Coolas har en angenäm doft av pina colada, ger superbra återfuktning, man känner att huden inte är torr men den är inte det minsta kladdig heller, verkligen bara återfuktad. Skulle nästan vilja använde den här varje dag för skön återfuktning, så behaglig var den.

Jag var i Turkiet i 35°C värme och brände mig inte en enda gång. Har typ aldrig hänt förut. Tyvärr tog den slut då vi båda helst ville använda den här eftersom den var så bra och Apolosophys var så obehaglig (oljig men ändå uttorkande och kladdade av sig på allt... usch) men om en person använder den räcker den lätt för en veckas solsemester. Den bromsade inte brännan någonting heller tycker jag.

I svenska webbutiker får man väl punga ut lite drygt 330kr för den här, går att fås billigare på iHerb. Helt klart värd priset.

Betyg: 5 av 5! Helt klart Holy Grail för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar