fredag 13 september 2013

100% Pure Healthy Skin Foundation

Denna foundation köpte jag för två dagar sen från Natures Beauty, snabb frakt!

































Slog till på en grön lermask från Akamuti och i paketet låg även en lite påse med Ekorrens Ekologiska godis, som är sååå gott.







100% Pure Foundation är fullpackad med antioxidanter, vitaminer och ett naturligt solskydd på SPF 20. Jag har färgen "white peach" som passar perfekt nu men kan vara något för gul i vinter. Jag började applicera den med fingrar men gick snart över till min kära stippling brush från RT, som får ALLA foundations att se så mycket bättre ut. Jag var slarvig med att återfukta huden innan, så lite torrt blev det. Använde nämligen Coconut Revival Cream istället för jojobaolja just idag och då blev man en torris direkt! 






Som ni ser har jag fortfarande röda märken och ojämnheter kvar från mitt fruktansvärda utbrott förra veckan (men det blir bättre och bättre). Foundationen täcker det röda bra, ojämnheterna får man leva med. Finishen är nog lite mer matt än satin skulle jag säga men ändå naturlig och täckningen är hög. På huden känns den knappt, det enda jag känner just nu är som sagt lite torr och stram men det är mitt eget fel. 

Jag tror denna foundation passar både oljiga och torra (med rätt grund) och definitivt de som vill ha hög täckning. Nu byggde jag på lite extra för att täcka akne, den kan appliceras tunt också. Jag betalade 259kr på rea, bra pris för mig som innan kunde lägga ner över femhundra på foundations från chanel/ysl/lancome. 

Betyg: 4,5 av 5.  För en 5a krävs det där lilla extra. Men definitivt en favorit ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar