fredag 30 augusti 2013

Turkiet

Den här semestern har jag prövat så många produkter att jag knappt vet var jag ska börja.

Något jag inte klarat mig utan var Coola Suncare SPF30 Pina Colada spray. En underbar produkt som blev Holy Grail direkt, kommer aldrig någonsin använda annat solskydd till kroppen. Jag var BLEK när jag åkte ner till Turkiet och brände mig inte en enda gång trots mycket solande och fick på köpet en snygg men diskret bränna.

En annan kräm som var oumbärlig var Cucumber Moisturiser SPF30 från samma märke. Gjorde vad den skulle med lugnande ingredienser och en god (naturlig) doft.

Min hy broke out like a bitch, vilket var rätt förväntat med flyg, ändrade väderförhållande och luftfuktighet. Bara i munområdet, hatar när det händer. På flygresan hem nådde den någon sorts klimax och seriöst 16 finnar ploppade upp runt munnen på en gång (trots återfuktande mask) och varje gång jag pratade kändes det som att huden skulle spricka. Alla som har acne förstår säkert känslan, jag bröt ihop och satt och grinade på flyget och min stackars kille gjorde allt för att trösta mig. Men, på bara 2 dagar har det lagt sig och jag går på en strikt diet av antiinflammatorisk kost. Utförligare recensioner av produkter kommer snart.



























Lite skönhet hanns med... Bland annat hamam, gyttjebad och svavelbad. Hamam var det som gjorde mest nytta, det andra var mer en kul grej.



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar