onsdag 7 augusti 2013

Lotus Organic Mascara

Jag har Lotus Organic Maskara i brunt. Det är min första ekologiska maskara och det var nästan en fullträff direkt!





























Förpackningen är riktigt snygg och borsten är ok. Den är medelstor och rätt standard maskaraborste. Något skumt hände med min maskara, vilket drar ner betyget lite. Efter ca 2 veckors användning var det som att den över en natt (!) torkade och formulan blev betydligt torrare än innan. Från att ha varit otroligt lättjobbad blev den lite mer svårjobbad men skillnaden där var inte så stor. De två första veckorna fick jag sjuukt långa fransar. Efter det, jo visst blir de långa men inte riktigt likadana. Dock kladdade den först av sig mer på ögonlocket vilket den torrare versionen knappt gör. Även om resultatet alltid blir bra är maskaran lite ojämn. Vissa dagar blir det sjuuukt bra, andra bara ok. Men, den gör det jag kräver och ger mer längd än volym.
































Jag tycker Lotus maskar är bra och ger fint resultat. Dock har jag fått frågan om jag ens har maskara på mig när jag haft den, så det kanske bara är jag? Nä, man ser tydligt på bilderna att den definierar och förlänger.

På beskrivningen hos Soft Skin står det att den ska vara vattenresistent men det vet jag inte... Den rinner inte precis men håller inte heller när jag t.ex. hackar lök (och ögonen rinner som vattenfall). Gnuggsäker står det också att den är, men jag håller inte med där heller. Gnuggar jag ögonen av misstag smular den (vilket den förresten gör liiitelite annars också). Detta gör ingenting för mig då den är så naturlig och mild (t.o.m. färgpigmentet!) och jag betalar gärna de 210 kronorna den kostar hos SoftSkin.

Betyg: 4,5 av 5.

Att formulan ändrades över en natt drar ner betyget något. Annars en bra ekologisk maskara som håller hög kvalité.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar