onsdag 14 augusti 2013

Hudkaos & DIY deo

Akne har den senaste veckan gjort KAOS med min hy... Vet inte varför, det är som en allergisk reaktion för jag har fått extremt mycket mer knottror på panna, båda kinderna, på sidorna av hakan (inte mitt på av någon anledning...) och på halsen. :(

Kanske ett dåligt (eller ett bra?) tillfälle att pröva Creamy Make Up från Benecos. Utförlig recension kommer senare men efter en första användning gillar jag inte. Den blir inte ett med huden utan lägger sig ovanpå och i porer, dessutom var färgen en nyans för ljus för mig. Finishen är liksom föööör matt, jag som vanligtvis gillar matt tycker till och med att det blir för tråkigt. Näe, inte ett bra köp men för 120spänn gråter jag inte direkt. Det ska bli mer spännande att testa Narcissist Foundation som väntar hemma.

Typiskt att huden blir kaos när jag inte är hemma utan nere hos mina föräldrar i Helsingborg. Nu har vädret dessutom varit skit så jag har suttit inne och letat DIY recepet. Detta var ett väldigt bra på deodorant. Jag droppade i ca 10 droppar var av eteriska oljorna tea tree och mandarin. Nästa gång ska jag använda tea tree och grapefrukt. Jag gillar konsistensen även om jag nog använde mer majsstärkelse än vad som stod i receptet. Deon har bara testats idag men än så länge får den bra betyg, vi får se hur den håller när jag utsätter den för svettigare situationer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar