söndag 18 augusti 2013

foundations, black soap & DIY deo

Imorgon ska jag visa hur Benecos Creamy foundation ser ut på! Jag har endel akne just nu, så för er som har det och funderar på att köpa kan det vara intressant att se. Jag har haft W3ll Peoples Narcissist foundation på mig två dagar i rad och jag ÄLSKAR den. Så fin finish och så grymt enkel att använda!

Förra veckan när min hy slog bakut hade jag använt Akomas African Black Soap ett tag. Jag gillar den rena känslan den gav, men samtidigt kändes huden uttorkad efter tvätt (vilket jag läst är normalt) men kaaaanske har mina knottror något att göra med det... Jag ska vänta lite med att använda den igen.

Min DIY deo är en succé. Jag är en person som svettas mycket och efter att igår och idag ha klätt på mig alldeles för mycket kläder för vädret har den hårdtestats... och klarat sig med MVG. Ingen svettlukt överhuvudtaget. Dock hindrar den perspiration sämre än en kommersiell deo men det var väntat. Och även om jag inte alls tycker om det ÄR det naturligt att svettas, och i längden antagligen hälsosammare än att stryka på kemikalier i armhålan för att hålla svetten borta. Däremot var väl inte kombinationen teatree/mandarin en jättestor succé, iallafall inte hos min bf som tyckte den luktade lite skumt... Jag tycker den luktar naturligt och inte ofräscht på något sätt, dessutom stannar inte lukten kvar särskilt länge.































Nu till mitt bästa tips, manukahonung som ansiktsmask! Den enda masken jag orkar göra för att jag är lat. Sen den enda masken jag har råd med eftersom jag snart är student. Bra mot finnar OCH torr hy! Manukahonung är gott i yoghurt med musli och i smoothies också, just sayin'...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar