måndag 19 augusti 2013

Benecos Natural Creamy Make Up

Denna foundation hittade jag i en butik i Danmark. Då märket är tyskt är den nog inte så svår att få tag på i Sverige heller.

Förpackningen är liten och enkel, men foundationen är dryg så det gör mig inget att man inte får så mycket.





































Jag har färgen Nude 01 som är aaaningen ljus för mig nu, med andra ord perfekt i vinter. Första gången jag applicerade den här foundationen (med fingrar) gillade jag den inte alls. Den torkade snabbt och hamnade otroligt lätt i drivor på huden. Även om min hy är lite fetare under sommaren kändes det som att Creamy make up behövde ÄNNU mer fukt och fett under sig för att ligga snyggt och se snygg ut.

Andra gången jag applicerade den prövade jag att använda stippling brush från Real Techniques (favvoborste för foundation...!) och vilken skillnad! På vissa ställen hamnade den lite i drivor och låg inte snyggt, visst, men där kunde jag bara släta ut den med fingrarna och så var det ändå okej.




Finishen är MATT, jag som gillar matt tycker nästan den är för matt. Men det gör att efter några timmar när den blandat sig med hudens naturliga oljor ser den fin ut. Den beskrivs som återfuktande men det stämmer inte.

En bra foundation för er med fet och oljig hy, lite svårapplicerad men inte omöjlig. Bra täckning, medel till hög och jag klassificerar denna som en vardagsfoundation för kollar man nära är finishen inte perfekt. Kostar 111kr på bl.a. Jordklok, vilket är ett bra pris!

Betyg: 3 av 5.  På grund av det överkomliga priset och att den ändå ser ok ut, särskilt med ett finishingpuder över får den medelbetyg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar