fredag 5 juli 2013

RMS Beauty 'Un' Cover Up

Detta är min första helt naturella ekologiska concealer! Och jag är positivt överraskad. Förväntade mig nåt som inte skulle täcka så bra.






























Färg: Jag har #11 (for fair skin) som är väldigt gul. Bra när man ska täcka röda partier och finnar och den funkar förvånansvärt bra till mörka ringar också. Hade önskat att det funnits ännu en ljusare nyans för i vinter kommer denna vara aaaningen mörk för mig.

Doft: Knappt någon alls, men den lilla doften som finns är av kokosolja eller liknande.

Konsistens: Väldigt krämig men ändå tjock om det makes sense? Dryg, skulle jag säga, lite räcker rätt långt.

Gör vad den ska: Ja definitivt. Den är riktigt bra att täcka finnar med och den känns vårdande på huden. Dock lägger den sig i fina linjer (under ögonen t.ex.) men jag har aldrig testat någon concealer som inte gör det! Hållbarheten är sådär, och har man inte torr hy kan den bli lite greasy efter ett tag och den är definitivt inte smudge proof. Jag kan rekommendera en tunn eyelinerpensel om man vill täcka finnar med den här.

Pris: £28 på bl.a. Naturisimo. Ganska högt pris, jag vet inte hur länge den kommer räcka heller.
































Till höger endast concealer.

Betyg: 4 av 5.

RMS Beauty 'Un' Cover Up täcker bra, men jag upplever att den "syns" lite på huden. Eftersom jag inte provat några andra ekologiska concealers har jag inget att jämföra med, men jag kan tänka mig att det här ändå är en av de bästa. Om färgutbudet varit större hade den fått högre betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar