söndag 14 juli 2013

Nvey Eco Mattifying Compact Powder

Det här är ett helt ok puder lite beroende på vad man är ute efter. Jag är ganska kluven.

Vi kan väl börja med förpackningen. Enkel svart plast. Inga konstigheter.
































Färgen sen. Jag har den i färgen 01 natural transparent. Då kan man förvänta sig ett transparent puder tycker jag. Det är INTE Nvey Ecos puder. Det ger ganska bra med täckning till och med! Färgen är något blek för mig under sommaren (även om den ser relativt mörk ut på bilden är den inte det) men till vintern perfekt. Så för den som är ute efter ett transparent puder att fixera foundation med är inte Nvey Ecos det rätta.



























Bild 1 enbart concealer. Bild 2 concealer och puder. Bild 3 lite bronzer, rouge och maskara.

Som synes väldigt bra täckning för att endast vara ett puder. Hur är finishen då? Joo matt, men tyvärr lite kakig. Ska ett transparent puder ändå ha täckning tycker jag finishen kan vara något bättre. Ovan har jag alltså inte buffat in pudret i huden, endast tryckt på det försiktigt med en borste. Hållbarheten är bra, håller lätt en hel jobbdag. Huden är inte matt hela dagen, men det är den aldrig och jag behöver bara fetta av med papper ca 1 gång vilket är riktigt bra.

Jag gillar det här pudret riktigt mycket de dagar då jag vill ha snabb sminkning - concealer, puder, maskara, KLART. Men när jag köper en produkt för £23,50 vill jag ha vad som beskrivs;  ett transparent puder att fixera foundation med. Inte ett väldigt täckande puder med en inte helt bra finish. Visst funkar den att fixera foundation med också, men det blir kaka på kaka och det gillar jag inte.

Betyg: 3,5 av 5 eftersom jag trots allt sträcker mig efter det dom dagarna jag vill ha en snabb sminkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar