torsdag 4 juli 2013

Maria Åkerberg Cleansing

Den här lilla godingen är snart slut och därför är det dags för en recension! Jag har tyckt mycket om att använda den i sommar, kanske köper igen t.o.m.




















































Doft: Mild doft av mint (sista ingrediensen är pepparmyntsolja).

Konsistens: Ganska rinnig och otroligt krämig. Inte det minsta uttorkande.

Förpackning: Det är här det brister, tyvärr. Det forsar ut produkt när man skruvar av locket, vilket gör att man blir tvungen att använda alldeles för mycket och den tar slut fort. Jag började använda den i början av juni och nu är den nästan slut, 100 ml.

Gör vad den ska: Ja! Men. Är man van att använda en mer löddrig rengöring kan man finna denna oeffektiv. Det står på förpackningen, massera in krämen på torr hud i en minut. GÖR DET. Minst en minut. Tvätta två gånger. Då tar den bort smink bra. Passar utmärkt med ett rengöringsverktyg (jag använder Clarisonic). Den är supermild och inte uttorkande eller "stripping" alls. Ska passa bäst till fet, oren och blandhy och just nu när min hy inte är särskilt torr passar den bra, men jag kan tänka mig att den kommer göra det även i vinter när jag är torrare.

Pris: 159 kr för 100ml här. Bra pris, synd att den inte var så dryg bara.





























Betyg: 4 av 5.

Jag har med glädje använt den här varje dag. Skonsam men gör vad den ska för ok pris. Hade inte förpackningen brustit hade det blivit högre betyg.

1 kommentar:

  1. Tips. Tänk att det är en flaska och inte en tub. Då skruvar du av korken utan att det "rinner" och häller ut så mycket du behöver. Så även på papaya peelingen om du har den.

    SvaraRadera