onsdag 3 juli 2013

Hårtvätt

Nu har jag inte tvättat håret på tre dagar och jag känner mig JÄTTEofräsch. Jag sitter och väger fördelar och nackdelar med att tvätta håret mer sällan. Jättesnyggt hår en dag och skitfult i tre VS medelsnyggt hår varannan dag... För det har jag märkt, mitt hår är som snyggast när det är nytvättat och jag innan det inte tvättat det på länge. Jag ska stå ut lite till, det sägs ju att det ska vänja sig och sen inte bli så fett... (TIPS ekologiskt florsocker som torrschampo!) En annan sak jag ska göra är att byta från balsammetoden till att använda ekologiskt schampo! Tänkte det var lika bra eftersom jag ändå inte har silikoner i håret men vill köra mer ekologiskt. Sen de fantastiska resultaten de flesta ser med balsammetoden, de ser inte jag trots att jag kört i över sex månader. Mina lockar har om något blivit tunnare och helt volymlösa. Håret är jätteplatt. Tråkigt tycker jag!

Fler saker jag har i hjärnan är foundation till vintern. Min hud blir supertorr och känslig när det är kallt ute så helst vill jag inte ha puderfoundation, men jag kan inte hitta någon flytande ekologiskt som verkar värd att prova (blir otaggad varje gång jag hittar en intressant, och sen läser recensionerna på makeupalley). Kanske Nvey Eco, eller kanske kör jag på Bella Pierres Ultra. Det är en mineralfoundation jag älskar! Ivory är bra på mig till sommaren, dock är de båda något för gula. Vilket förresten Priori som är i samma klass som Bella Pierres också är, ljusaste nyansen passar till sommaren och så är den väldigt gul. Synd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar