söndag 14 juli 2013

Ekologiskt solskydd

Någon mer recension kommer inte upp idag, men kanske under veckan!

Jag ska åka till Turkiet i augusti och har frenetiskt letat efter solskydd till både ansikte och kropp. Vad är grejen med att alla svenska webshoppar för det första består av 99% Eco Cosmetics när det kommer till solskydd och INGET annat märke? Iallafall inte när det kommer till högt skydd. Värdelöst! För det andra finns det ungefär INGET solskydd att hitta till kroppen. Var är utbudet!?

TUR att jag hittade till Skinlife, som har Coola Organic Suncare! Jag ska slå till på Cucumber Moisturiser SPF 30 till ansiktet, och Spray Pina Colada SPF35 till kroppen. Ser såååå mycket fram emot att testa dessa produkter i Turkiet.

När jag väljer SPF till ansiktet brukar jag tänka på att den ska vara anpassad till känslig hy och ha MINST spf 30. När jag väljer till kroppen föredrar jag en spray, vistas man i solen i ett fuktigt/varmt klimat svettas man, då känns en lättare spray bättre än en kräm. Båda Coolaprodukterna fyller mina krav och jag blev imponerad av deras utbud av både krämer och sprayer samt parfymerade och oparfymerade solprodukter.

Jag är JÄTTEsugen på Secuvies After Sun Repair Cream till ansiktet att använda som nattkräm i Turkiet. Jag använder deras vanliga Repaircream just nu som jag älskar men frågan är om skillnaden är så stor mellan de två? Secuvie Cooling After Sun Lotion för kropp och ansikte är iallafall ett måste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar