lördag 29 juni 2013

Jane Iredale Dream Tint Moisture Tint SPF 15

Den här tuben har stått länge i mitt badrumsskåp då jag nästan aldrig använder den eftersom den är SÅ dålig.













































Färg: Jag har färgen light, men helt ärligt spelar inte färgen någon roll då den på huden ger ytterst lite om ens någon täckning.

Doft: Mild god doft som försvinner snabbt.

Konsistens: När man sprutar ut den på handen känns konsistensen bra. När man börjar smörja in sig är den jättekonstig, svår att få jämn och lägger sig i drivor på huden. Den här färgade dagkrämen ger ingen som helst fukt och även om man har återfuktat innan stramar den på huden. Dimethicon är 4e ingrediensen - känns INTE bra. Sååå onödigt...

Gör vad den ska: Sådär. Täcker ingenting och jämnar ut hudtonen liiiite lite, man ser ingen direkt skillnad från osminkat ansikte. Endel använder den som primer men då den får min hy att strama känns det inte skönt att göra det. Dessutom "fastnar" foundation i den när man lägger på det. Usch.

Pris: I svenska webshoppar 399kr. I engelska webshoppar £31.




























Här är drivorna av krämen som hamnar på huden när man smörjt.


Och så här kan det se ut... Jag vill iallafall INTE att min näsa ska se ut sådär efter en färgad dagkräm...


Betyg: 1 av 5.

Jag har använt den när jag ska till gymmet och sådana saker. Men den här usla produkten är inte värd pengarna någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar